Rikard Skärebo och Anette Ternström-Andersson, Stockholmsmässan samt Hansi Sundström, Workman Event

Workman Event ny partner till Stockholmsmässan för mattentreprenad och eventproduktion

Som resultat av en riktad upphandling har Stockholmsmässan skrivit avtal med Workman Event avseende mattentreprenad och eventproduktion. Valet av ny leverantör gjordes noggrant och i enlighet med Stockholmsmässans interna riktlinjer. Tillsammans med övriga omsorgsfullt utvalda leverantörer, blir Workman Event en viktig partner i Stockholmsmässans anpassade produktionsmodell.

- Varierad beläggning utmanar vår förmåga att vara effektiva och vi tror att bemanning kan lösas på ett smartare sätt. Vi kommer att arbeta mer över gränserna och utnyttja produktionspersonal till fler olika arbetsuppgifter. Satsningen på att knyta nya partners till oss är en del i vår uppdaterade affärsstrategi. Nya former för samverkan och flexibla produktionsmodeller är viktigt i tider som kräver omställning och anpassning. Dessutom är det trevligt och kul att bredda nätverket, Anette Ternström Andersson, COO Event Operations, Stockholmsmässan.

- Att valet föll på Workman Event var enkelt. De gav det bästa anbudet och de har lång erfarenhet av mässbranschen och arbetat med allt från små events, publika evenemang och stora internationella kongresser. Vi ser verkligen fram emot att få arbeta tillsammans. Och vi är redo att öppna anläggningen på ett säkert sätt och återuppta flera spännande initiativ inom hållbarhet, säger Produktionschef Rikard Skärebo.

Workman Event är entreprenör till fler mässanläggningar i Sverige. På Kistamässan och Scandinavian XPO har de helhetsansvar för eventproduktionen. Dessutom är de etableringsansvariga på Melodifestivalen, Sweden International Horse Show och Scandinavian Outdoor Group på ISPO-mässorna i Tyskland. För mer information www.workman.se

- Det är med stor glädje och enorm stolthet som vi nu får presentera oss som etablerad eventproduktionspartner till Stockholmsmässan. Vi ser fram emot vårt uppdrag med glödande entusiasm och stort engagemang, berättar Hansi Sundström vd och grundare av Workman Event.

För mer information kontakta
Rikard Skärebo, produktionschef Stockholmsmässan, rikard.skarebo@stockholmsmassan.se, 08-749 41 75
Hansi Sundström, vd Workman Event, hansi@workman.se, 070-606 32 01