Påminnelse pressvisning: Nytt återbruk öppnar i Rinkeby

Tisdagen den 21 juni öppnar ett nytt Återbruk i Rinkeby. Återbruket öppnar för att förbättra servicen för närboende i Rinkeby och Järva samt för andra Stockholmare som har behov av att göra sig av med avfall och andra ägodelar som de inte längre vill behålla.

I lokalerna finns även en pysselhörna för kreativt skapande samt en fyndhörna med föremål som besökarna kan ta med sig hem gratis. Husets interiör har gestaltats av återbrukat material. I anslutning till pressvisningen öppnar Återbruket i Rinkeby för allmänheten.

Återbruket som är ett initiativ för att förbättra servicen lokalt samt att göra det enklare att leva hållbart invigs av Katarina Luhr, Miljö- och klimatborgarråd, Stockholm stad samt av Karin Sundin, teknisk utredare återvinning, Stockholm Vatten och Avfall.

Tid: 21 juni 2022, kl. 10:30 – 11:00

Plats: Rinkebystråket 109

Välkomna

Föranmälan mailas till pressansvarig: alexandra.fleetwood@svoa.se som även nås på