STÖK lanserar ny webbsida för mediahuset Fanzingo

Projektet:

Fanzingo är ett mediahus som jobbar med pedagogik, produktion och opinion.

De hade ett behov av att genomföra redesign och uppdatering av sin hemsida Fanzingo.se. Slutgilttiga målet med projektet var att STÖK skulle hjälpa till med att fräscha upp designen, att paketera koncept och alla erbjudande på ett bra sätt samt tydliggöra Fanzingos verksamhet. STÖK jobbade mycket med att förbättra struktur och content-uppbyggnad för att passa bättre ur ett SEO-perspektiv. Fanzingo ville att den nya site skulle vara ett ansikte utåt och följa den övergripande profilen som organisationen har.

Fanzingo:

Fanzingo är sedan 2006 ett mediahus som jobbar för att få ut fler berättelser och perspektiv i medierna. Målgruppen är nya berättare, särskilt ungdomar och andra underrepresenterade personer som blir medproducenter för tv, film, podd, radio eller texter. Fanzingo vill bidra till en mer inkluderande och representativ mediemiljö och långsiktigt utveckla metoder och verktyg för att producera och presentera angeläget innehåll som bidrar till att samhället utvecklas genom att fler röster blir hörda.

Skills:

Concept, wireframes, UX, design, PHP, Wordpress, MySQL, HTML5, CSS3, projektledning