Flysmaland räddade RockTheLake

Växjös musikfest RockTheLake som gick av stapeln på Evedalsområdet den 21-22 maj höll på att sluta i en mindre katastrof för arrangörerna. Ett av festivalens absoluta dragplåster, bandet Alphaville, blev sittande på flygplatsen i Berlin på lördagen, då det plan de skulle flyga med drabbades av tekniskt fel. Planet var på väg till Köpenhamn där bussar väntade för vidare transport till Växjö.

Med hjälp av en av festivalens arrangörer, det lokala flygbolaget Flysmaland, genomfördes en alternativ plan. Bandet bokades om från Berlin till Arlanda och tack vare välvilligt inställd ledning och personal hos Flysmaland kunde ett specialchartrat plan flyga från Växjö till Arlanda för att hämta upp såväl Alphaville som deras utrustning. Bussarna på Kastrup fick snabbt skickas till Smaland Airport och med ett oplanerat, extra öppethållande på flygplatsen kunde planet sedan landa i Växjö, ca två timmar innan bandets planerade spelstart som var klockan 22.00 på lördagskvällen.

Tilläggas kan att Alphaville var mycket glada över att resan till Växjö blev av, vilket också speglades i den spelning som bandet genomförde. Publiken fick verkligen valuta för pengarna och gruppen spelade  betydligt längre än vad som var planerat.

För mer information ring Olle Fält, PR-ansvarig för RockThe Lake på telefon 070-558 26 50

• musik band festival scen spelningar
  • rock the lake
  • rockthelake