Sista chansen att nominera till Stora Journalistpriset!

Sista chansen att nominera till Stora Journalistpriset!

Mycket snart samlas juryn för att börja sitt arbete. Ta chansen och påverka utfallet genom att skicka in förslag på vem eller vilka som förtjänar att belönas.

I Stora Journalistprisets jury sitter några av landets mest respekterade, erfarna och kunniga journalister. Den granskar, bedömer och beslutar om vem av de förslagna kandidaterna som ska vinna i de olika priskategorierna.

Priset delas ut i fyra klasser som är oberoende av medieform: Årets Avslöjande, Årets Berättare, Årets Förnyare och Lukas Bonniers Stora Journalistpris.

Årets Förnyare kan vara en ny tidning, ett nytt program, en ny sajt, men också en omgörning av innehåll, idé, tilltal, bildspråk eller publicistisk utformning. I de tre förstnämnda klasserna ska den journalistiska prestationen ha utförts mellan den 1 oktober 2013 och den 30 september 2014. Lukas Bonniers Stora Journalistpris utdelas för långvarig framstående journalistisk yrkesverksamhet. Prissumman i varje klass är 100 000 kronor.

Motivera dina förslag och bifoga helst material i form av artiklar, länkar, dvd-skivor etc. Dina förslag ska vara juryn tillhanda senast den 1 oktober 2014. Efter juryns genomgång kommer tre kandidater att nomineras till de tre förstnämnda klasserna av juryn.

Nomineringarna offentliggörs den 4 november.

Vid prisutdelningen den 20 november avslöjas vinnarna.

Nominera på www.storajournalistpriset.se

Tack för din medverkan!