​VILKA BLIR NOMINERADE? SNART VET VI!

​VILKA BLIR NOMINERADE? SNART VET VI!

VILKA BLIR NOMINERADE? SNART VET VI!

Tisdag 6 november kl 12:00 presenteras de nominerade kandidaterna till priskategorierna Årets Avslöjande, Årets Berättare, Årets Förnyare och Årets Röst. Följ presskonferensen direkt på www.storajournalistpriset.se.

Under hela oktober har Stora Journalistprisets jury läst, lyssnat, tittat, analyserat, fördjupat sig och inte minst diskuterat kring vilka av årets alster som ska lyftas fram som nominerade till Sveriges finaste journalistpris. Nu är det äntligen dags att avslöja vilka knäck och vilka personer som tagit sig genom nålsögat.

Nomineringsceremonin äger traditionsenligt rum på villa Nedre Manilla, där 2018 års programvärd Jessika Gedin kommer att leda presskonferensen och intervjua de nominerade på scenen.

Följ presskonferensen på sajten med start kl 12:00!

Prisutdelningen sker den 22 november i Bonniers Konsthall. Då avslöjas vilka av de nominerade som vinner och vem som får Lukas Bonniers Stora Journalistpris.