Finalisterna till Stora PR-priset utsedda

Nu är det klart vilka bidrag som har gått till finalrundan av Stora PR-priset. Chans att vinna vid prisutdelningen i Malmö den 25 april har Länsförsäkringar Västerbotten, Blocket och UFC.

Det var hög klass på många bidrag och det är glädjande att få lyfta fram representanter för god pr. De här kampanjerna visar vad man kan åstadkomma med en tydlig strategi och ett konsekvent genomförande, säger juryns ordförande Helena Giertz, HR- och kommunikationsdirektör Procordia.

I år var det närmare 40 bidrag som skickades in till tävlingen som för tredje året arrangeras av branschorganisationen Svenska pr-företagen. Syftet är att premiera ett kvalificerat, strategiskt och idébärande pr- och kommunikationsarbete som skapat ett påtagligt resultat.

De tre som gått till final är;

”Länsförsäkringar Västerbotten” med kampanjen ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”. Med stor kreativitet och en väl genomförd kampanj nådde man ut med budskapet att brandvarnare är viktiga för att förhindra bränder. Byrå: Punkt PR

”UFC” med kampanjen ”Från fruktad till folkkär”. Genom en tydlig strategi och väl genomförd kampanj lyckades man skapa positiva värden kring en ifrågasatt sport. Resultatet visar tydligt hur man med pr kan ompositionera ett varumärke. Byrå: Springtime

”Blocket” med kampanjen ”Easter Eggs”. I sitt sökande efter nya medarbetare kombinerades en tydlig målgruppsanalys med kreativitet och interaktivitet. Byrå Jung Relations.

Prisutdelningen äger rum klockan 18.00 den 25 april på Media Evolution City i Malmö. Anmälan kan ske till storaprpriset@kommunicera.biz

För ytterligare information vänligen kontakta

Helena Giertz, juryordförande, HR- och kommunikationsdirektör Procordia 070 6080053 helena.giertz@procordia.se

Tomas André, styrelseledamot Svenska pr-företagen, delägare PR-byrån Kommunicera 0766 471440 tomas@kommunicera.biz

• stora p-priset
  • blocket
  • ufc
  • länsförsäkringar västerbotten
  • malmö
  • mec
  • prisutdelning

Stora pr-priset drivs av branschorganisationen Svenska pr-företagen tillsammans med Mynewsdesk. Priset syftar till att premiera ett kvalificerat, strategiskt och idébärande pr- och kommunikationsarbete som skapat ett påtagligt resultat. Priset delas ut årligen till en individ, en grupp, ett företag eller en organisation.