Föreningen Storasyster söker vikarierande verksamhetschef

Föreningen Storasyster söker vikarierande verksamhetschef

Om arbetsplatsen:
Föreningen Storasyster är en feministisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som arbetar aktivt för att förebygga sexuellt våld. Verksamheten erbjuder stöd och gemenskap till individer som utsatts för våldtäkt eller sexuella övergrepp av olika slag. Även till anhöriga. Föreningen har sitt säte i Stockholm men är verksamma nationellt. Vi har idag 70 volontärer och 3 anställda. Vi söker nu en vikarierande verksamhetschef då nuvarande går på föräldraledighet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du kommer att ha det övergripandet ansvaret för Föreningen Storasysters verksamhet. Som verksamhetschef har du ansvar för att strategiskt leda, planera och utveckla verksamheten. Tillsammans med styrelsen driver du arbetet framåt. I arbetet ingår ansvar över personal, volontärer, arbetsmiljö, ekonomi, kvalité och verksamhetsuppföljning. Du kommer representera Föreningen Storasyster externt och fungera som presskontakt. I uppdraget innebär även tät kontakt med bidragsgivare vilket innefattar strategisk planering, utvärdering och kommunikation kring Föreningen Storasysters verksamhet.

Vi söker dig som:
- Har utbildning av relevans för arbetsuppgifterna eller jämförbar erfarenhet.
- Har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Kallar dig feminist och står bakom Föreningen Storasysters vision och värderingar om ett samhälle fritt från sexuellt våld.

Önskvärda meriter:
- Kunskap om och erfarenhet av den ideella sektorn.
- Ett personligt engagemang i jämställdhetsfrågor.
- Du har god organisationsförmåga och är inte rädd för att fatta beslut.
- Vana vid att arbeta självständigt och under press.
- Erfarenhet av att arbeta projektinriktat med planering, genomförande, budget, uppföljning och rapportering till bidragsgivare.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
- Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap.
- Kompetens i kommunikation och PR (sociala medier och traditionell press).
- Erfarenhet av att inspirera, motivera andra och tala inför folk.

Personliga egenskaper: Vi värdesätter olikheter inom personalstyrkan och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett stort driv, är kreativ, passionerad, strukturerad och målinriktad. Du har en utåtriktad personlighet med en hög kommunikativ förmåga. Du tycker om att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Viktiga egenskaper i arbetet är att du är tydlig i ditt ledarskap, lösningsfokuserad, lyhörd och har förmåga att samarbeta. Du är trygg, socialt kompetent och har erfarenhet av att möta olika typer av människor från olika sektorer och sammanhang. Du har personlig mognad och en förståelse för vår målgrupp. För att trivas hos oss bör du vara en ödmjuk, prestigelös och flexibel person som tycker om varierande arbetsuppgifter.

Placering: Stockholm.
Tillträde: 20 november 2014 eller enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad/tjänstgöringslängd: Vi söker dig på ett vikariat på 80% från och med 20 november – 20 augusti med möjlighet till förlängning och utökad tjänstgöringsgrad.
Lön: Månadslön.

Kontaktperson: Sanna Bergendahl, verksamhetschef Föreningen Storasyster, sanna@foreningenstorasyster.se, 0766-343436.

Ansökan: Sista ansökningsdag 2014-09-15. Intervjuer kommer att genomföras i slutet av september i Stockholm. Välkommen med din ansökan inklusive CV och referenser till jobb@foreningenstorasyster.se. Ange ”Vikarierande verksamhetschef” i rubriken.

Mer om Föreningen Storasyster:
http://www.facebook.com/foreningenstorasyster http://www.reachforchange.org/foreningenstorasyster