MINGEL OCH FÖRELÄSNING OM CIVILKURAGE med Föreningen Storasyster och antropolog Brian Palmer

Nyhet -

Sophie Scholl lämnade sina lektioner för att i hemlighet distribuera flygblad mot Adolf Hitler; elva-årige Malala Yousafzai bodde i talibanernas skugga och bloggade om deras brutalitet. Antropologen Brian Palmer är hemsökt av sådana personer som riskerar allt för ett mänskligare samhälle. Han samlar visdom från heroiska liv och tillämpar den på vardagliga frågor om att överleva som idealist i en hård värld. Vad kan våra modigaste samtida och stupade vänner lära oss om hur man lever?

Brian Palmers civilkuragekurser på Harvard lockade mer än 600 studenter per termin och ledde till utmärkelse som universitetets bästa lärare. Han är numera verksam vid Uppsala universitet.

Ta en paus mellan julborden och träffa oss på Föreningen Storasyster tillsammans med antropologen Brian Palmer, som bjuder på en inspirerande, viktig och gratis föreläsning om civilkurage. Innan föreläsningen kör vi lite mingel, för att få chans att träffa alla er som gillar och stödjer oss, peppa varandra och önska god jul. Dessutom finns möjlighet att kirra julklappar från vår shop: http://www.foreningenstorasyster.se/wordpress/gavoshop

Föreningen Storasyster står bakom initiativet Jag agerar - en kampanj vars syfte är att få allmänheten att ta ställning mot sexuellt våld. Vi vill belysa vikten av att stå upp för varandra, för ett mänskligare samhälle fritt från sexuella övergrepp. Att våga agera och att våga vara en medmänniska är extra viktigt inte minst i och med dagens politiska klimat. Vi vill inspirera till eftertanke och aktion. Välkommen att agera tillsammans med oss!

När: Tisdagen 9 december kl 18.00

Var: Princess Hall, Dag Hammarskjölds väg 14, 115 27 Stockholm, Sweden

Hur: Föreläsning med antropolog Brian Palmer, mingel med anställda och volontärer från Föreningen Storasyster

Inträde: GRATIS