Föreningen Storasyster har en ny förbättrad hemsida som bättre svarar mot våra användares behov.

Föreningen Storasyster har nu funnits i ett och ett halvt år och vi fortsätter arbeta för att förändra samhällets syn på sexuella övergrepp, genom att stötta personer som blivit eller är utsatta för våldtäkt och sexuellt våld. Mycket har hänt på denna relativt korta tid, och behovet för föreningen är stort. Tack vare ett tillskott på nya volontärer kan föreningen numera erbjuda fler chattsystrar och samtalstider i chattjouren. Vi deltar även aktivt vid evenemang och manifestationer för att bidra till opinionsbildning.

Verksamhetschef Sanna Bergendahl poängterar vikten av att ha en stark digital närvaro:

- Eftersom vi är baserade i Stockholm men främst verkar online, blir vår nya hemsida en viktig kanalför att nå ut till alltfler stödsökanden. Vi vet att den kränkning ett sexuellt övergrepp medför är ett starkt skäl till varför vår målgrupp tvekar inför att söka stöd. Vi vill förbättra de utsattas levnadsvillkor och finnas där som ett tidigt stöd i deras bearbetningsprocess.

Följ oss: via vår hemsida, på Facebook, på Twitter samt Vimeo.

Föreningen Storasyster är en feministisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som vänder sig till alla över 13 årsom utsatts för våldtäkt eller sexuella övergrepp. Vi erbjuder stöd och gemenskap av personal och volontärer varav många av oss själva har erfarenhet av sexuella övergrepp av olika slag.