FÖRENINGEN STORASYSTER LANSERAR KAMPANJEN #JAGAGERAR MOT SEXUELLT VÅLD!

Föreningen Storasysters lanserar kampanjen #jagagerar mot sexuellt våld!

Under våren 2014 lanserar Föreningen Storasyster kampanjen #jagagerar med syftet att förenkla för allmänheten att ta ställning mot sexuellt våld. Kampanjen kickas igång med en fet lanseringsfest på Södra Teatern med artister som Stephen Simmonds, Julia Frej med flera samt Bianca Kronlöf som konferencier.

Att prata om sexuella övergrepp är fortfarande tabubelagt i samhället och det vill Föreningen Storasyster förändra. För att de som blivit utsatta ska våga berätta, så måste vi andra visa att vi vågar lyssna. Att vi vågar ta ställning. Genom att använda en slagkraftig text ”Jag agerar” tror vi att tabun kring att våga diskutera sexuellt våld minskas.

Om du precis som vi tycker att det är dags för en förändring - kom till vår lanseringsfest #jagagerar torsdagen den 13:e mars klockan 20.30-01.00 på Etablissemanget på Södra Teatern. Alla är välkomna!

Under kvällen lotsas vi av skådespelerskan tillika feministen Bianca Kronlöf. På scen står artister som Stephen Simmonds, Julia Frej, Armand Mirpour och Ewik, och bakom skivspelarna rör sig NeyNey (Femtastic) mellan Hiphop och RnB, dancehall och reggae. Tillsammans skapar vi en kväll fylld med kärlek, pepp och hopp! Kom och fira, dansa och agera tillsammans med oss.

Cash is queen! Alla intäkter från festen går till Föreningen Storasyster vars verksamhet arbetar mot sexuellt våld och erbjuder utsatta stöd och gemenskap. Hjälp oss att hjälpa!

Vill du agera? Vi välkomnar alla att tillsammans med oss agera mot sexuellt våld. Fota dig själv med ett papper med texten #jagagerar. Maila bild, namn och yrke till: hej@jagagerar.se så publicerar vi ditt agerande i våra kanaler. Tack för att du vågar agera mot sexuellt våld!

Lanseringsfest: https://www.facebook.com/events/230485493806227

#jagagerar
www.jagagerar.se
www.facebook.com/jagagerar.se
www.instagram.com/jagagerar
www.twitter.com/hashtag/jagagerar

Presskontakt: Micaela Gillenberg, Föreningen Storasyster, micaela@foreningenstorasyster.se, 076-210 9710

Föreningen Storasyster är en feministisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som arbetar aktivt för att förebygga sexuellt våld. Verksamheten erbjuder stöd och gemenskap till individer som utsatts för våldtäkt eller sexuella övergrepp. Vi erbjuder även stöd till anhöriga.