Storasysters onlinestöd finns nu tillgängligt alla dagar i veckan!

Storasysters onlinestöd finns nu tillgängligt alla dagar i veckan!

Från och med 1 maj kommer Storasysters chatt finnas tillgänglig alla dagar i veckan. Tidigare har chatten varit öppen söndag till torsdag, och nu kommer vi även ha öppet varje fredag och lördag kl. 14.00-16.00.

- Vi arbetar ständigt för att förbättra stödet till utsatta och anhöriga. Under våren har vi utbildat fler volontärer för att kunna utöka chattens öppettider, och nu kommer de som behöver vårt stöd att kunna få det alla veckans dagar. Det anonyma chattstödet är otroligt viktigt för många, framförallt yngre stödsökande, när kvalificerat stöd saknas på andra ställen i samhället, säger Cecilia Bödker Pedersen, generalsekreterare på Storasyster.

Ibland kan det vara lättare att skriva än att prata. Därför finns vår chatt för den som har blivit utsatt för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Vi erbjuder även stöd till den som är anhörig till någon som har blivit utsatt. Det går att söka stöd i vår chatt helt anonymt.

Öppettider från och med 1 maj:

• Måndag: 20.00-22.00
  • Tisdag: 20.00-22.00
  • Onsdag: 20.00-22.00
  • Torsdag: 20.00-22.00
  • Fredag: 14.00-16.00
  • Lördag: 14.00-16.00
  • Söndag: 20.00-22.00

Här finner du vår chatt.