We bring projects to stories!

Försäljningschef till väletablerat mediabolag

Stordåhd Kommunikation AB och Stordåhd Direktreklam AB arbetar med text- och bildkommunikation genom såväl print som digitala och sociala kanaler samt vårt unika direktreklamkoncept FLYTT-KALAS. Våra tidningar och sajter bevakar dagligen det mesta som händer inom våra branscher - intervjuar och bevakar branschens profiler, lyfter mässor, branschens seminarier och konferenser, bevakar nya spännande projekt och rapporterar de hetaste nyheterna och aktuella ämnen. Bolaget har en stabil ekonomi och AAA certifiering.

Nu söker vi en försäljningschef som tillsammans med övriga i ledningsgruppen kan hjälpa oss att fortsätta expandera. Under 2022 kommer vi bland annat att lansera en ny tidning och sajt när det rör hållbart grönt byggande.

Tidningarna kan du läsa via print eller som e-tidning i din dator, läsplatta eller mobil. Fem gånger i veckan kommer också våra nyhetsbrev som är kopplade till varje tidnings webb-sida som dagligen uppdateras med de senaste nyheterna. Branschföretagens behov av att kommunicera, att varumärkesbygga och skapa kontakt med läsarna för de produkter och tjänster som de erbjuder marknaden är gigantiskt. Vi på Stordåhd Kommunikation AB och Stordåhd Direktreklam AB är ca 25 anställda och sitter i centrala lokaler på Sveavägen 159 och har ett säljkontor i Hudiksvall.

Arbetsbeskrivning och profil

Som försäljningschef hos oss är det viktigt att du är ödmjuk och inte rädd för att hugga i där det behövs. Du kommer att ansvara för ca 15 säljare. Arbetsuppgifterna är varierande och vi sätter en stor vikt vid att du är självgående och tar egna initiativ för att utveckla vårt sälj för att säkra budget.

Du ska skapa samarbeten, utveckla vår affär både när det gäller print och digitalt, bygga relationer, coacha och stärka ditt team av säljare. Handleda säljarna, sätta upp mål och kunna bedöma säljarens prestation samt ge konstruktiv feedback. Som försäljningschef hos oss måste du ha kunskap om ledarskap, ekonomi och veta hur du följer upp resultat. Att kunna motivera dina medarbetare och veta hur prestation hänger samman med motivation är också en viktig del av arbetet.

Vi tror att du har erfarenhet från media-försäljning sedan tidigare och vana att leda säljare på ett framgångsrikt sätt. Erfarenhet från våra branscher bygg/fastighet, industri, infrastruktur och energi är meriterande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll som försäljningschef hos oss på Stordåhd Kommunikation AB. Du får arbeta med några av marknadens hetaste tidningar och saiter och kommer omges av drivna kollegor med varierande bakgrund. För rätt person finns också möjlighet till intern utveckling och gå vidare inom bolaget.

Lönemodellen består av en fast grundlön samt bonus.

Info om våra produkter:

Start: Enl ök,

Plats: Stockholm (Sveavägen 159)

Omfattning: Heltid 8-17.

Sista ansökningsdatum: 30/11-21.

Kontakt:

Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Niklas Dahlgren på tel. 073-708 22 54, eller maila ditt cv till niklas.dahlgren@storkom.se

We bring projects to stories!