Ny direktör på KSL

Ny direktör på KSL

Madeleine Sjöstrand har utsetts till ny förbundsdirektör för Kommunförbundet Stockholms Län.

Madeleine Sjöstrand har tidigare arbetat som kommundirektör i Trosa och Haninge kommuner och som revisionsdirektör i Komrev AB. De senaste åren har Madeleine verkat i konsultföretaget Public Partner. Företaget, där Madeleine är en av grundarna, arbetar för och med ledare inom offentligt finansierade verksamheter. Madeleine har också arbetat med regional samverkan i ett EU-perspektiv inom ramen för Stockholmsregionens Europakontor.

- De regionala frågorna är strategiska för varje kommun och ligger mig varmt om hjärtat. KSL är en spännande arena i Stockholms Län och jag vill gärna medverka till en fortsatt positiv utveckling av den regionala samverkan. Att få erbjudande att bli förbundsdirektör för KSL, innebär en utmaning som jag - trots att jag trivs mycket bra i Public Partner - inte kan tacka nej till, säger Madeleine Sjöstrand.

Madeleine Sjöstrand tillträder den 1 oktober, då KSLs nuvarande direktör Lennart Dahlberg går i pension.

Kommunförbundet Stockholms Län är en ideell förening bildad av, och för kommunerna i Stockholms län. Syftet är att inom länet stödja och utveckla den kommunala självstyrelsen, att tillvarata kommunernas intressen, att främja samverkan mellan kommunerna och att bistå
kommunerna i deras verksamhet.