Storys VD invald i styrelsen för ActionAid Sverige

Helya Houshmand, VD och grundare av Story Relations, har valts in i styrelsen för ActionAid Sverige.

ActionAid är en religiöst och partipolitiskt obunden organisation som arbetar för en mer rättvis, jämlik och hållbar värld fri från fattigdom, med ett särskilt fokus på kvinnors och flickors rättigheter. Organisationen har funnits i drygt 40 år och är idag verksamt i över 45 länder. Under årsmötet den 21 maj valdes Helya Houshmand in som ny styrelseledamot för ActionAid Sverige.

– Att förändra något kräver just action. Ju fler vi är som GÖR något åt saken, oavsett vilken sakfråga det rör sig om, desto snabbare kommer förändring att ske och desto bättre kommer det att bli. Jag är stolt och hedrad över att min expertis kan komma till nytta för en organisation som gör så viktiga saker för att förbättra vår värld, säger Helya Houshmand.

Helya har lång erfarenhet av såväl kommunikation som ideellt arbete. Utöver att ha grundat kommunikationsbyrån Story Relations, har hon varit med och startat den svenska grenen av ungdomsorganisationen EYP med verksamhet i över 30 länder. Helya sitter sedan april 2017 även som styrelseledamot för PacsOn Sverige, ett affärsområde inom Herenco-koncernen.

Story är en välkomnande kommunikationsbyrå med säte i Stockholm. Läs mer på www.storyrelations.com