Marknadens första P-märkta stomskydd

Marknadens första P-märkta stomskydd

Det lufttäta och kapillärbrytande stomskyddet StoGuard har klarat SP:s omfattande certifieringskrav.

Nu har Sto marknadens enda P-märkta stomskydd. Detta bevisar än en gång att StoGuard uppfyller högt ställda krav både från SP, Sveriges Tekniska Forskningsinstitut, och samhället. Med P-märkningen visar vi att StoGuard är en beprövad metod för lufttätning och fuktsäkring av byggnader.

- Vi har märkt att marknaden mer och mer kräver den här typen av certifieringar för att kunderna ska känna sig trygga i vad de köper. Det är en lång och kostsam process, men det sållar samtidigt bort eventuellt oseriösa aktörer. Det slutliga godkännandet bevisar att våra produkter och system håller över tid, säger Johan Claesson, produktchef Fasad.

Sto är stolt över att kunna informera om att följande fasadsystem och golvprodukter nu innehar P-märkning; stomskyddet StoGuard, dränerande isolersystemet StoTherm Vario D, ventilerade fasadsystemet StoVentec samt avjämningsmassorna StoCrete CS 650 samt CS 735.