Minskade underhållskostnader och ökad trafiksäkerhet med ny tunnelbeläggning från Sto

På Nordbygg 2018 lanserar byggmaterialleverantören Sto Scandinavia en ny innovativ beläggning för tunnlar.

Tunnelns väggar och tak skyddas effektivt tack vare den nya slitstarka beläggningen där smuts har svårt att få fäste. Enbart vatten behövs vid rengöring, inga kemiska rengöringsmedel.

Effektivare och enklare rengöring ger kostnadsbesparingar vid underhåll. Den unika ytstrukturen leder även till att underhållsintervallen kan förlängas.

Tack vare beläggningens ljusa, icke reflekterande yta bidrar den även till ökad trafiksäkerhet i tunneln.

Produkten StoPox TU 100 finns som ytskikt i tre olika systemlösningar (StoConcrete Protect Tunnel).