Den nya underkonstruktionen gör det enklare att justera för ojämnt underlag.

Ny justerbar underkonstruktion förenklar montering av fasadsystem

Sto har utvecklat en ny underkonstruktion som gör det enklare att justera för ojämnt underlag, oavsett om underlaget är murverk, betong, trä eller stål. Det innebär att uppbyggandet av fasaden kan effektiviseras.

- Vår nya underkonstruktion är framtagen för ett av våra mest sålda fasadsystem StoVentec R, som är ett ventilerat system, säger Ola Mårtensson, produktchef Fasad. Den nya underkonstruktionen möjliggör en isolertjocklek på upp till 160 mm, vilket innebär att byggnaden kan ges effektiv värmeisolering. Vi kan nu erbjuda kunderna vårt mest beprövade system med flexibel underkonstruktion, vilket innebär stora valmöjligheter och tidsbesparing.