Sto öppnar ny yrkesbutik i Uppsala

Sto öppnar ny yrkesbutik i Uppsala

På måndag den 17e november öppnar Sto ett nytt StoCenter, en yrkesbutik för puts-, måleri- och byggentreprenörer, i nya fräscha lokaler på Gnistagatan 8 i Uppsala.

Sto har tidigare funnits etablerade i Uppsala med en s.k. StoPoint, dvs ett slags distributionslager för avhämning av varor och försäljning i mindre skala.

Så här säger regionale säljchefen Stefan Wallmark om utvecklingen;

-  Investeringen är ett viktigt led i vår expansion. Vi har tidigare funnits etablerade i Uppsala med en StoPoint och vi ser nu en ökad efterfrågan av våra varor och av ökad närvaro på plats i Uppsala.  Vi tror på Uppsala som en väldigt viktig marknad då det där byggs flest lägenheter per invånare i hela Sverige. Uppsala planeras växa från 200 000 invånare idag till 250 000 invånare 2030. Nya bostäder och offentliga byggnader kommer behövas och då vill vi vara en naturlig partner på plats för ett omsorgsfullt byggande.

På StoCenter erbjuds kunden material och systemlösningar för fasad, interiör, betong och golv samt verktyg, tillbehör och maskiner. I butiken finns även utrustning för färgbrytning lokalt.  Nya som gamla kunder välkomnas.

För mer information kontakta:

Stefan Wallmark, regional säljchef, +46 76 13 22 058,  mail; s.wallmark@sto.com

Otto Norling, försäljningschef Sverige, +46 725 101 280 mail; o.norling@sto.com

Regioner

Sto Scandinavia AB ingår i tyska koncernen Sto SE & Co. KGaA, en av världens ledande leverantörer av isolerade fasad-system. Sto utvecklar, producerar och marknadsför produkter inom områdena Fasad, Interiör, Betong och Golv.Koncernen har ca 4800 anställda över hela världen och omsätter ca 1,2 miljarder euro. Sto Scandinavia har verksamhet i samtliga nordiska länder, 220 medarbetare och en omsättning på ca 600 mkr.
www.sto.se

Otto Norling

Marknadschef och Head Digital Strategy Nordics +46 725 101 280

Välkommen till Sto Scandinavia AB!

Sto Scandinavia AB ingår i tyska koncernen Sto SE & Co.KGaA, en av världens ledande leverantörer av isolerade fasadsystem. Sto utvecklar, producerar och marknadsför produkter inom områdena Fasad, Interiör, Akustik, Golv och Betong.

Varje byggnad är resultatet av en mängd val beträffande design och konstruktion. Utöver att vara din leverantör av byggmaterial ger vi dig råd om hur byggnaden bäst bevaras och skyddas på lång sikt.

Sto Scandinavia AB