Strands Lighting Division lanserar 3 års garanti

Strands Lighting Division lanserar en treårig funktionsgaranti som inkluderar samtliga produkter i SLDs (Strands Lighting Division) sortiment.

Den nya tre års garantin gäller för fabrikationsfel som är resultatet av en felaktig tillverkningsprocess, materialfel eller konstruktionsfel.

– Vi vågar stå för att hela sortimentet håller en hög kvalitet. Till skillnad från många andra varumärken inom fordonsbelysning gäller garantin hela Strands Lighting Divisions sortiment, inte bara utvalda produkter. Det är unikt, säger Johan Carlos, VD på Strands Fordonskomponenter.

Strands Lighting Division erbjuder ett brett sortiment av fordonsbelysning med produkter testade och godkända för den professionella marknaden. Varumärket står för innovativ och modern belysning med hög kvalitet till rimligt pris. Produkterna finns tillgängliga hos återförsäljare över hela Europa och har haft en kraftig tillväxt både i försäljning och marknadsandelar de senaste åren.

– Vi är idag Europas snabbast växande varumärke inom fordonsbelysning. Med den nya tre års garantin vill vi förstärka positionen på marknaden ytterligare. Fordonsbelysning ska fungera under en längre period, därför vill vi ge våra kunder en extra trygghet, säger Johan Carlos.

För mer information om garantin och för samtliga av Strands Lighting Divisions produkter, besök www.strands.se