DAF-importören väljer Strands Lighting Division

Enkla koncept med tillgänglighet i fokus. Belysningsexperten Strands Lighting Division (SLD) och den svenska DAF-importören Nordic Truckcenter (NTC) inleder nu ett samarbete. Två framgångshistorier som sammanförs där partnerskapet löser behovet av högkvalitativ fordonsbelysning – bland annat genom kompletta paketlösningar.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF Trucks i Sverige och ansvarar för försäljning och serviceverksamhet i hela landet. Intresset för DAF lastbilar är på uppgång och i år ökade försäljningen i Sverige med hela 18 procent. En siffra som gör DAF till landets näst största importör av tunga lastbilar. Behovet av högkvalitativ fordonsbelysning gjorde att valet föll på Strands Lighting Division (SLD), Europas snabbast växande varumärke inom sitt område.

Samarbetet innebär att NTC nu breddar sitt program av fordonsbelysning. Strands Lighting Division kommer att säljas via Nordic Truckcenters eget servicenätverk som också är distributörer av varumärket TRP – Truck Related Parts, som är världens största leverantör av reservdelar och tillbehör för tunga fordon.

En komplett lösning

– Vi ser verkligen fram emot att utvecklas tillsammans med Strands. SLD är ett starkt varumärke som står för innovation och nytänkande, egenskaper som går i linje med de ingredienser som är viktiga för vår fortsatta expansion på den svenska marknaden, säger Veronica Sköld, affärsområdeschef på Nordic Truckcenter.

Strands kommer att leverera färdiga kit, där belysningen kommer med alla tillbehör som behövs för en komplett montering och installation.

– Strands blir en del av tillbehörsutbudet när våra kunder köper en DAF av oss. I allt vi gör så strävar vi mot lösningar med enkelhet och tillgänglighet i fokus, vilket stämmer väl överens med Strands, säger Veronica Sköld.

NTC kan också erbjuda sina verkstadspartners tillgång till enkla koncept som de kan marknadsföra till lokala kunder.

– Vi tror på effektiva och beprövade helhetslösningar som sparar tid och pengar, avslutar Johan Carlos, VD på Strands Fordonskomponenter AB.

För mer information, kontakta:
Lovisa Strand, lovisa@strands.se, 0320-450 462