Det nya svarta – fordonsbelysning med exklusiv touch

Nu blir det enklare att ge ditt fordon ett snyggt utseende – även för den som är minimalistiskt lagd. Strands Lighting Division presenterar belysningsserien Dark Knight. Exklusivt mörk design, hög prestanda. Först ut i rampljuset är LED-extraljuset Intense.

– Dark Knight Intense är inte som vilket 9”-extraljus som helst. Det här är en självsäker och slimmad riddare med en mörk, futuristisk design. Ljusbilden har en betydligt högre intensitet än standard – men det riktigt stora utropstecknet är positionsljuset, beskriver Johan Carlos, VD på Strands Lighting Division.

UNIKT POSITIONSLJUS

Positionsljuset är patenterat och gör lampan unik – två välvda ljuslinjer, omgivna av tio dioder. Tillsammans bildar komponenterna ett symmetriskt mönster. Kommer med en starteffekt, där ljuset långsamt ökar i intensitet innan det slutligen når full kapacitet. Duo-funktionen gör det möjligt att välja färg på ljuset – vitt eller orange.

Den extremt slimmade designen – med ett djup på endast 70 mm – gör att den passar på nästan alla fordon i behov av extraljus.

BALANSERAD LJUSBILD

Den avancerade TIR-tekniken förbättrar den totala effektiviteten, samlar in och riktar ljuset i en perfekt balans, exakt där du behöver det. Perfekt för en varierad körning på olika typer av vägar. Producerar 1 lux på 445 meter.

MÖRK EXKLUSIVITET

Lampans svarta botten ger den ett exklusivt mörkt uttryck som med fördel kombineras tillsammans med Dark Knight-seriens övriga medlemmar – sidomarkeringar/positionsljus, LED-bars och bakljus.

– Serien är skapad för att kunna växa – det är möjligheten att kunna kombinera lampor med samma uttryck som vi tror är framtiden, säger Johan Carlos och utlovar fler mörka Dark Knight-nyheter inom kort.

Läs mer om Intense här

• dark knight