Premiär i Sverige: Gummiarm med inbyggd blinkers

En nytänkande gummiarm med inbyggd blinkers. Årets första nyhet från belysningsexperten Strands Lighting Division är här. Produkten ingår i en serie gummiarmar med patenterad teknik.

Med passion för service, innovation och design är Strands Lighting Division Europas snabbast växande varumärke inom fordonsbelysning. Varumärket har en ambition att vara i ständig framåtrörelse – förra året lanserades cirka 40 produktnyheter. Årets första nyhet går helt i linje med varumärkets ambition att erbjuda belysning i den senaste tekniken. Nu lanseras en ny serie multifunktionella gummiarmar med patenterad teknik.

– Det här är den nya tidens gummiarmar där design och moderna funktioner står i fokus, beskriver Johan Carlos, VD på Strands Fordonskomponenter.

En innovativ nyhet är gummiarmarna med inbyggd dynamisk blinkers. En ny kombination av funktioner som ökar säkerheten och synligheten i trafiken. Gummiarmarna passar både släp och lastbil och är godkända för användning tillsammans med det ordinarie bakljuset.

Samtliga gummiarmar kommer med en indirekt, mjuk belysning med neonliknande effekt.

- Ett ljus med ”glow” som harmonierar väl med dagens fordons moderna design. Passar perfekt för moderna påbyggare som söker innovativa, högkvalitativa produkter, fortsätter Johan Carlos.

Serien inkluderas i Strands Lighting Divisions treåriga funktionsgaranti – en unik trygghet som understryker varumärkets kvalitet, förbättrar servicen och ökar kundnöjdheten. Funktionsgarantin gäller samtliga produkter i sortimentet.

För mer information: Matilda Artursson, Presskontakt, Strands, tfn: +46(0)320-450 440, matilda@strands.se

---------

Läs mer här