Strands i nytt samarbete – med rallystjärna

Passion, tävlingsglöd och ständig utvecklingslust. Belysningsexperten Strands och rallystjärnan Dennis Rådström inleder nu ett samarbete som bottnar i gemensamma drivkrafter.

Det är i samband med årets start av Junior VM i rally som samarbetet inleds. I morgon börjar säsongen med Rally Sweden i Torsby, på hemmaplan för Dennis Rådström. Han kommer till tävlingen som fjolårets segrare – men utan att känna press.

- Vi har utvecklats enormt sedan förra säsongen och det ska vi visa upp nu, säger Dennis Rådström.

För Strands är det första gången de arbetar tillsammans med en profil inom personbilsområdet. Tidigare samarbeten med ambassadörer har varit lastbilsrelaterade. Med Dennis Rådström öppnar sig möjligheter att nå en bred målgrupp med stort intresse för fordonstillbehör.

- Det är ett perfekt val av samarbetspartner för oss, säger Johan Carlos, VD på Strands. Att kombinera vår belysningsexpertis med inspiration i toppklass från Dennis Rådström kommer ge våra kunder ett värdefullt mervärde. Dennis har en passion och ett otroligt driv som vi verkligen kan relatera till. Vi vill ge oss ut på en gemensam resa.

Inspirerande innehåll

Samarbetet går bland annat ut på att skapa inspirerande digitalt innehåll som regelbundet kommer att synas i båda parters sociala medier – bland annat genom energifyllda filmer med temat passion. Dennis kommer också testa varumärkets breda sortiment av fordonsbelysning och berätta om nyheter från sitt perspektiv. Samarbetet går under konceptnamnet; Your drive, your passion – för att återspegla varumärkets och profilens gemensamma kärna.

- Jag ser fram emot att samarbeta med belysningsexperten Strands. De jobbar på ett liknande sätt som oss, med stor passion och målet att bli bäst. Deras jobb med utveckling, kvalitet och att ligga i framkant är en riktig boost för oss. Det ska bli kul och inspirerande att jobba med deras produkter, avslutar Dennis Rådström.

Titta på video där Dennis berättar om samarbetet här.

För ytterligare information:
Lovisa Strand, lovisa@strands.se, +46 709 98 20 45