Strands Lighting Division expanderar – hela produktsortimentet finns nu i Baltikum

Strands Lighting Division, ett av Europas snabbast växande varumärken inom fordonsbelysning, ökar nu sin produkttillgänglighet i Baltikum. Från och med idag den 1 september 2022 börjar Startax Estonia distribuera hela Strands Lighting Divisions produktsortiment i alla baltiska länder.

Strands Lighting Division har sedan 2012 vuxit med över 2700 % och är nu aktiv i fler än 35 länder, på alla kontinenter. Utbudet av produkter omfattar extraljus, LED-ramper, arbetsljus, varningsljus, sidomarkeringar och bakljus. Alla produkter kommer med en marknadsledande tre års B2B funktionsgaranti.

Startax i Estland är den ledande aktören i Baltikum för försäljning av belysning för fordon. Startax levererar till reservdelsbutiker, verkstäder, märkesåterförsäljare, stora transportföretag, tillverkare och påbyggare. De har en stark lokal närvaro i alla baltiska länder och har stort fokus på kundsupport.

"Vi är glada över att ha Startax Estonia ombord som ny distributör och förväntar oss att samarbetet kommer att påskynda vår expansion i Baltikum under vårt motto Feel the passion for every driver every day", säger Johan Carlos, VD för Strands Lighting Division.