En investering för hälsans skull.

​I spåren av och kring utbrotten av ”Corona” världen över är det många som ifrågasätter sitt vardagsbeteende och försöker minimera riskerna att utsätta sig själva och andra för smittspridning. Det vissa kallar hysteri ser andra som en ren försiktighetsåtgärd. Gemensamt finns dock viljan att hjälpas åt att förbygga och hindra spridning av virus och bakterier till den grad att sjukdomar och symptomer ska upplevas så lindrigt som möjligt.

Men sjukdomar som ”Corona” skapar givetvis en oro och i ädel kamp mot smittspridning florerar ”tips” som sprids via social media med mera eller mindre effektiva ”huskurer” som följd. Vi köper munskydd, hostar i armhålan och försöker hålla oss från större folksamlingar. Det är inget fel i det men det dokumenterat säkraste sättet att förhindra smittspridning är, precis som i fallet med ”Corona” - håll god hygien i allmänhet, handhygien i synnerhet och skölj av livsmedel innan konsumtion med garanterat friskt och rent vatten.

I Sverige är vi lyckligt lottade med ett väl utbyggt och säkert dricksvattensystem men i kampen mot bakterier behövs hjälp på vägen. Den finns helt naturligt i form av gasen Ozon. Ozon tillsätts med en teknik som nu kan bli tillgänglig i alla svenska hem och kök. Genom att i tappkranen ”syresätta” vattnet med Ozon skapas en desinficerande och väl dokumenterad effekt att motarbeta och döda mikroorganismer som svamp, bakterier och virus. Ozon är oskadligt för kroppen i produktens användningsområde och vid normalt användande: gasen finns i naturens kretslopp.

Tillverkningen av Ozon sker naturligt utan tillsatser i en liten box som installeras under diskbänken. Blandaren fungerar som en ”vanlig kran”, gasen tillsätts först när man vrider lätt på blandarens munstycke innan man öppnar vattenflödet. Vatten från de patenterade blandarna från Strand Stainless AB blandas sedan med Ozonet på ett par sekunder och ”slår undan” de skadliga ämnena och lämnar en ren desinficerad yta även på köksredskap som blir rena på ett par sekunder.

Ozonblandare är en investering i hälsa, både nu och för framtiden. Våra kunder finns idag inte bara i offentliga miljöer och storkök men också inom vårdboenden. skönhetssalonger, medicinska miljöer och privata bostäder.

Ozonblandare från Strand Stainless AB finns både som beröringsfri sensoraktiverad sköljkran och som manuell blandare med reglerbar spak. Avstängning till ev. diskmaskin säljs separat. Blandaren kräver, förutom vatteninstallation, även elektricitet. All installation ska ske av behörig installatör.

För mer information kring Ozonblandare och Strand Stainless AB:
Kontakta Peter Strand 070-748 17 39

För inköp och beställning:
Kontakta er närmaste återförsäljare eller: support@strandstainless.se

• vvs
  • badrum
  • kök
  • köksblandare
  • renovera
  • tvättställsblandare
  • srand stainless
  • ny produkt

Strand Stainless AB är ett svenskägt familjeföretag med läge i Västra Frölunda, Göteborg. Vi är idag landets ledande leverantör av blandare till kök och badrum, disklådor och tillbehör tillverkade av rostfritt stål. Materialet är hygieniskt, lättstädat och miljöanpassat. Strands målgrupp är en medveten och stilsäker konsument som inte bara kräver en vacker produkt men också väl fungerande support för trygghet vid installation och användande. Läs mer om våra produkter på www.strandstainless.se.

Följ oss gärna på Instagram och Facebook - @strandstainless

Per Jonsson