Strängbetongs fabrik i Kungsör nominerade till byggsektorns Leanpris 2012!

Strängbetongs fabrik i Kungsör nominerade till byggsektorns Leanpris 2012!

Styrelsen för Lean Forum Bygg, en intresseorganisation i byggbranschen, har nominerat Kungörsfabriken till årets Leanpris. Vinnaren utses på konferensen Industriellt byggande den 16 Oktober i år, där Kungsörsfabriken tävlar tillsammans med två andra nominerade företag.
Som motivering nämns bland annat  ”De nominerade företagen påverkar genom sitt arbete med Lean hela eller stora delar av byggprocessen på de marknader och i de sammanhang där de är verksamma. Det finns också ett stort engagemang hos alla medarbetare i dessa företag och en tydlig strävan efter ständiga förbättringar både i det stora och i de små detaljerna.”

- Det känns både stimulerande och hedrande att bli nominerade till Leanpriset. Det kommer som en ytterligare bekräftelse utöver de mål och mätetal vi följt under projektet, säger fabrikschef Marie Nordqvist

Strängbetong är Sveriges ledande företag inom prefabricerade byggnadssystem. Företaget har cirka 1200 anställda, verksamhet på 13 platser i landet och en omsättning på närmare 2,5 miljarder kronor.