​Olof Lundh ger ut bok om Svenska landslaget i fotboll på Strawberry Förlag våren 2020

Landslaget enligt Lundh är titeln på Olof Lundhs nya bok som kommer att ges ut våren 2020. Boken inleder det nya samarbetet med Strawberry Förlag.

Sedan slutet av 1990-talet har Olof Lundh följt herrlandslaget som reporter för både tidningar och tv-bolag, från succéer som VM i Ryssland 2018 till floppar som EM 2000. Oavsett resultat engagerar det folkkära landslaget hela vår nation med starka känslor från ilska till eufori. I Landslaget enligt Lundh blir det naturligtvis fotboll, men mer om det som omger landslaget. Fotboll är så mycket mer än spelet på plan - och det mer än någonsin.

– För mig finns det bara en journalist i Sverige som vågar ställa de kritiska frågorna och utmana den överdrivna respekt som finns kring herrlandslaget och det är Olof Lundh. Vi på Strawberry är otroligt glada och stolta över att vara förlaget för Olofs kommande utgivning, säger Anders Sjöqvist, publicistisk chef över facktext.

– Jag vill försöka ge en bredare och fylligare bild av hur det är att bevaka Sveriges fotbollsherrar på nära håll och en bok ger möjligheten att djupdyka i ämnen som mästerskapsbonusar, mediahantering, slitningar och i hur ett förändrat samhälle också avspeglat sig på landslaget.

Om Olof Lundh:
Journalisten Olof Lundh ses på TV4, C More och Fotbollskanalen där han också bloggar och driver podcast. Olof har tilldelats tunga priser som Årets sportjournalist 2015 samt Per Wendel-priset som Årets nyhetsjournalist 2016.