Anna Eklund

Clarion Collection Hotel rekryterar nygammal stjärna som ny Driftsdirektör för Sverige

Clarion Collection, som flera gånger blivit framröstad till Nordens mest populära hotellkedja, rekryterar Anna Eklund som högst ansvarig för driften i Sverige. Kedjans koncept där det bjuds både på fika och kvällsmat, tillsammans med en varm känsla med hög servicenivå på hotellen, är högt värdesatt av medlemmarna i Strawberry.

Anna kommer senast från rollen som Hållbarhetschef på Helsingborgs IF och har mer än 20 års erfarenhet från hotellbranschen. Hennes primära fokus kommer vara att leda och utveckla kedjans hotelldirektörer för att säkerställa att hotellen fortsatt möter gästernas förväntningar.

- Det känns fantastiskt roligt, spännande och inspirerande att få bli en del av Clarion Collection och Strawberry. Jag ser verkligen fram emot att lära känna alla hotell och dess medarbetare i Sverige för att se hur vi tillsammans kan fortsätta resan framåt! Jag brinner för den personliga servicen i kombination med hög kvalitet och glädje, något som jag känner passar perfekt med Clarion Collection, säger Anna Eklund, tillträdande Driftsdirektör Clarion Collection Sverige.

Anna tar med sig en gedigen erfarenhet med olika roller inom branschen, bland annat som både Operations Manager och Hotelldirektör på Clarion Hotel Grand Helsingborg.

- Annas långa erfarenhet från att jobba med drift på olika hotell i vår koncern kombinerat med hennes kunskap inom hållbarhet är helt rätt för Clarion Collection Hotels arbete in i framtiden. Vi behöver en engagerande, motiverande och empatisk ledare som kan fortsätta utveckla våra hotell och medarbetare. Jag är så glad att Anna kommer tillbaka till koncernen i rollen som Driftsdirektör för Clarion Collection i Sverige, säger Richard Svartvik, Kedjedirektör för Clarion Collection Hotel i Norden.

Anna tillträder sin roll den 1 december, Richard Svartvik som tidigare haft rollen som driftsdirektör för Clarion Collection Sverige har under våren gått vidare inom koncernen till rollen som Kedjedirektör för Clarion Collection i Norden.

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 225 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom app och webbsida får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser. More to explore at strawberry.se

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 225 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom Strawberry appen och webbsidan får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser.