MoA LÄRCENTRUM VINNER NYA AVTAL!

MoA Lärcentrum har fått det stora förtroendet att genomföra distansutbildning inom allmänna gymnasiala kurser på distans av Flen, Gnesta och Katrineholms kommuner för de kommande åren samt inom handel och administration av Nyköpings samt Oxelösunds kommun. I hård konkurrens vann MoA Lärcentrum upphandlingen från dessa kommuner då många utbildningsföretag deltog i upphandlingen.

Jens Porsgaard, VD, MoA Lärcentrum säger:

"Vi ser det som ett kvitto på att vårt långsiktiga arbete med fokus på utveckling och ökad digitalisering inom våra distansutbildningar varit rätt prioriterat och vi fortsätter den satsningen framåt!"

MoA Lärcentrum startade i Linköping 1997 med visionen att erbjuda utbildning med hög kvalitet i en hjärtlig och varm studiemiljö, där utbildningen är mer anpassad efter vuxnas livsvillkor. Samma vision lever och arbetar företaget efter än idag. Nu finns MoA Lärcentrum på många orter i landet och erbjuder utbildningar med högsta kvalitet inom vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, yrkesväktarutbildning, grundläggande och gymnasiala allmänna teoretiska kurser, samt SFI (svenska för invandrare). Alla MoAs lärare är behöriga i sina ämnen och är handplockade utifrån värderingarna; inspirerande, engagerande och hjärtligt.