Veldi AB simmar mot strömmen och rekryterar fler!

Veldi kompetens förstärker sin personalstyrka i dessa svajiga tider för att ännu bättre kunna hjälpa industrin att komma igång. Företaget är mycket glad och stolt över att kunna presentera Mikael Holm som ny medarbetare på Veldi, efter ett 10 år som platschef på EPAB. Mikael har en unik kännedom av företagens behov på Höglandet samt ett stort kontaktnät ute bland konsumenter. Som ett extra plus på allt detta har Veldi sin övriga utbildningsverksamhet. Där utbildas och stärks personer som arbetat inom industrin men som nu har blivit arbetslösa. Veldi är således mer än redo att hjälpa dig och ditt företag när det vänder och hjulen sakta börjar snurra igång igen.

”Vi ser nu att kompetensfrågorna mer än någonsin är i fokus, när företagen börjar starta upp igen så smått. Våra kunder känner sig osäkra på den framtida marknaden man återkommer till senare och då väljer att hyra in personal och därmed skapa flexibilitet i sin verksamhet. Att vi nu också kan utbilda personer som nyligen blivit arbetssökande genom arbetsförmedlingens försorg gör att vi kan kompetenslyfta individer med mycket erfarenhet ifrån industrin som haft vissa kompetensluckor. Jag välkomnar alla företag att höra av sig till oss för att se hur vi kan bidra till en trygg framtid när det gäller kompetensfrågorna.” säger Roger Psajd, VD för Veldi AB och tillägger:

”Mikael kommer tillföra vårt bemanningsteam en stor erfarenhet ifrån bemanningsbranschen! Och vara en viktig kugge i att så många företag som möjligt i regionen ska kunna få ta del av vårt unika erbjudande när det gäller bemanning, utbildning och rekrytering.”