Medlem röstar fram Årets Kundklubb 2013

Det känns att man är utvald! Bonus gör att man får checkar, så det känns värt att köpa där än någon annanstans. Ja, så svarade några av deltagarna i förra årets tävling.

Det har blivit dags för ”Årets Kundklubb 2013” och StroedeRalton uppmanar återigen alla medlemmar i olika kundklubbar runt om i Sverige att rösta på sin favorit.

Idag går startskottet för årets upplaga av Årets Kundklubb, tävlingen på Facebook där kundklubbsmedlemmar kan rösta på sina kundklubbar. Tävlingen arrangeras av StroedeRalton och pågår fram till den 3 maj, då Sveriges mest populära kundklubb och bästa motivering koras. Läs mer på: www.facebook.com/kundklubbar

Tävlingen: http://apps.facebook.com/kundklubb

Varför ordnar StroedeRalton en tävling på Facebook?

StroedeRalton ligger bakom systemen till många av Nordens stora kundklubbar. Målet med tävlingen är att skapa ett engagemang för kundklubbar.

-  När tävlingen är avgjord kan vi se vilka klubbar som engagerar och varför de är favoriter. Det ger viktig information tillbaka till alla som arbetar bakom kulisserna, förklarar Christina Windisch som är ansvarig för Sociala Media på StroedeRalton.

-  I år kommer vi även att ha motsvarande tävlingen i Danmark, så detta är snart en nordisk tävling. Eftersom StroedeRalton även finns i Danmark vill vi självklart höra med medlemmarna där, vad de vill ha, förklarar Christina Windisch.

Fakta ”Årets Kundklubb”

Tävlingen ”Årets Kundklubb” är inne på sitt tredje år. Totalt kan man välja mellan 44 olika klubbar. Deltagarna röstar genom att klicka på favoritklubben och skriva en motivering till varför just denna klubb ska vinna. En jury utser bästa motivering som vinner pris. Varje fredag, med start i vecka 6, utses veckans bästa motivering som vinner ett presentkort. Den 3 maj presenteras den vinnande klubben (flest röster) och den person som skrivit den bästa motiveringen under hela perioden och som tar hem finalpriset (presentkort till ett värde av 700:-).

• År 2009 var StroedeRalton med och instiftade priset ”Årets Kundklubb” i Habits årliga tävling för modebranschen, Modegalan. Det året vann NK med NK Nyckeln. År 2010 vann H&M och år 2011 Brothers.
  • År 2011 ordnade StroedeRalton parallellt med Modegalan, en nischad tävling på Facebook för modebranschens klubbar. Det var första gången tävlingen fanns på Facebook.
  • 2012 flyttade priset från Modegalan till Retail Awards. Samtidigt öppnade tävlingen på Facebook upp för ett stort urval av de mest kända klubbarna inom detaljhandeln.
  • I år har tävlingen på Facebook breddats ytterligare för att innefatta även kundklubbar inom hotell, resor och andra kategorier.
  • Vinnaren av Retail Awards pris för årets kundklubb utses av en jury bestående av auktoriteter från branschen. Årets bästa kundklubb på Facebook utses helt och hållet av kundklubbarnas kunder och medlemmar.