Retail Awards 2013: MQ har den bästa kundklubben!

MQ Kundklubb kunde visa upp stark utveckling under 2012 och har definitivt gjort sig förtjänt av titeln ”Årets Kundklubb. I går kväll fick man mottaga priset för Årets Kundklubb på Retail Awards 2013.

MQ tog igår hem priset för Årets Kundklubb i Svensk Handels Retail Awards 2013.

MQs Kundklubb har visat upp stark utveckling inom samtliga uppsatta mål, vilket är ett tydligt bevis på att man definitivt gjort sig förtjänt av titeln ”Årets Kundklubb.” Man imponerade på juryn med bland annat sina starka ökningar av nyckeltal och antal medlemmar, tydliga modefokus, samt sitt målinriktade arbete med kunden i förarsätet. I går kväll kunde man mottaga priset för Årets Kundklubb i Retail Awards 2013.

Henrik Dahlin är kundklubbsansvarig på MQ.

Grattis till segern! Hur känns det att bli utsedd till Årets Kundklubb?

- Det känns fantastiskt roligt att vinna och vi är stolta över att få ta emot ett så prestigefyllt pris. Det är ett kvitto på att det vi gör är rätt och utmärkelsen ger oss ännu mer energi för framtida arbete.

Vad är vinnar-receptet?

- Att vi utgår från MQs ledstjärna i allt vi gör – Vi gör kunden framgångsrik! Vi sätter våra medlemmar främst och lyssnar på vad de vill. Vi har dessutom ett mycket gott samarbete internt i vår organisation och detta framför allt med våra fantastiska butiker.

Juryns motivering

En jury bestående av Charlotte Hansen, Däckia, Therese Bengtsson, Abakus, Maria Sandow, Svensk Handel Stil, Carolina Ramsten, Dagens Handel och Magnus Lundqvist, StroedeRalton, har under våren 2013 tagit emot ett rekordstort antal nomineringar från kundklubbar i Sverige. Så här motiverar man sitt val av MQ:

“Med en central roll i sin organisation och tydlig förankring i butik, förenar MQ erfarenhet med nya grepp inom kommunikation och kundservice samt gränsöverskridande samarbeten. Resultatet visar sig i dokumenterad högre effektivitet och en stark ökning av medlemstal, snittköp och försäljning. Årets kundklubb imponerar med sin förmåga att målinriktat och framgångsrikt hitta nya vägar fortfarande efter många år på banan.”

Femte året för Årets kundklubb

För femte året i rad sponsrar StroedeRalton priset Årets Kundklubb. Genom att arbeta med lojalitetsprogram av olika slag får företag lojala kunder och lönsamhet. Det vill vi premiera!

År 2009 var StroedeRalton med och instiftade priset ”Årets Kundklubb” i Habits årliga tävling för modebranschen, Modegalan. 2012 flyttade priset från Modegalan till Retail Awards.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel i samarbete med tidningen Dagens Handel. Tolv priser delas ut, där varje kategori har en egen jurygrupp på fem namnkunniga personer som först utser tre finalister och slutligen en vinnare.

Bild: från vänster: Henrik Dahlin, kundklubbsansvarig MQ, Anders Ohlsson, projektledare MQ Kundklubb. Foto: Kalle Assbring.

• Media, kommunikation

• mq
  • kundklubbar
  • årets kundklubb
  • lojalitetsprogram

StroedeRalton arbetar med att utveckla kommunikationslösningar och lojalitetssystem som hjälper företag i deras kundrelation.