M/S Östanå kryssar i Stockholms skärgård. Foto: Magnus Rietz

Båtcharter har ökat 33 procent i år

Att hyra (chartra) en egen båt har fått ett starkt uppsving i år. Efter pandemin vill många företag svetsa samman medarbetarna igen. Från januari till september i år är ökningen hela 33 procent jämfört med samma period 2019.

En följd av pandemin var att företagens kick-offer och andra slags gemensamma aktiviteter fick ställas in. Men nu 2022 är det tvärtom rena boomen för båtcharter. Stromma har en ökning på 33 procent hittills i år jämfört med innan pandemin 2019.

− Det verkar finnas ett behov av att göra saker ihop igen. Många har säkert suttit hemma och knappt träffat sina arbetskamrater på två år. Att åka i väg på gemensamma upplevelser blir ett sätt att få ny energi. Vi ser inte heller några tecken på att företagen skulle vara försiktiga med tanke på det ekonomiska läget, många vill satsa på sina medarbetare, säger Peter Henricson som är Sverigechef på Stromma.

För mer information:

Peter Henricson, Sverigechef Stromma, mobil: 0708 94 76 33