Frossa i Havets Läckerheter i jul!

Frossa i Havets Läckerheter i jul!

Under december förvandlas den vackra skärgårdsbåten Östanå I till ett lyxigt inferno av fisk och skaldjur. Istället för de traditionella julborden med prinskorv, skinka och köttbullar bjuder man på m/s Östanå på skaldjursfest.

”Man skulle kunna tro att man hamnat på Västkusten men man befinner sig fortfarande i Stockholms skärgård efter avresan från Strandvägen, säger Cecilia Sandberg, julbordsansvarig på Strömma Kanalbolaget. ”Vi vet att många, och inte minst jag själv älskar de traditionella julborden men vi vill även erbjuda ett alternativ till de som hellre sparar julmaten till julhelgen.”

Upplägget är lyxig självservering i buffé-form och på borden hittar man godbitar som tigerräkor, scampi, lax i olika former, havskräftor, Maki Nori och mycket mer.

”Ombord råder en sagolik julstämning. Inredningen är omsorgsfullt vald för att passa in i den anrika miljön och vi blandar traditionella juldekorationer med mysiga fotogenlampor och ett och annat fiskenät säger Cecilia. ”Välkomna ombord i vinter, vi utlovar ett julbord ni sent ska glömma!”

Du kan boka julbordet direkt på: http://www.stromma.se/sv/Skargard/Stromma-Kanalbolaget/Julbord/Kvall2/Julbord-pa-ms-Ostana-I/

Vill du veta mer?
Kontakta Cecilia Sandberg