Kanalbåtarna M/S Juno och M/S Wilhem Tham i Göta Kanal

Rederi AB Göta Kanal ställer in årets kryssningar

Strommas Göta Kanal-kryssningar med Rederi AB Göta Kanal ställs in säsongen 2021 - pandemin har således även i år satt stopp för dessa kryssningar. Rederiets tre historiska kanalbåtar kommer alltså inte att vara i trafik i år.

Rederi AB Göta Kanals historia började redan 1869 då rederiet Ångfartygsaktiebolaget Motala Ström grundades. Sedan dess har rederiets kanalbåtar årligen kryssat i Göta Kanal med undantag för några års uppehåll år under första världskriget, ett år under andra världskriget samt förra året.

-Vi hoppades in i det sista att vi skulle kunna köra våra Göta kanal-kryssningar i år, säger Peter Henricson, chef Stromma Sverige, men pandemin har åter igen satt stopp för oss. Bokningarna från svenskarna är för få och de utländska turisterna som bokat är inte tillräckligt många för att vi ska kunna kryssa i sommar.

-Glädjande nog har många av de som bokat i år flyttat sin bokning till nästa år, dessutom har nya bokningar gällande 2022 kommit in redan nu. För att möta den stora efterfrågan kommer vi därför att sätta in fler turen för säsongen 2022 jämfört med tidigare kryssningsäsonger, avslutar Peter Henricson.

För mer information kontakta: Peter Henricson, chef Stromma Sverige, mobil: 0708 94 76 33.