Veterantur tillbaka efter förra årets succé

Veterantur tillbaka efter förra årets succé

Förra sommaren lanserades Veteranturen mellan Uppsala och Skokloster slott vilket blev en succé. Under en dag fick gästerna prova på tre historiska färdsätt; tåget Lennakatten, M/S Enköping byggd 1868 samt veteranbuss. Turerna sålde slut på rekordtid. I sommar kommer turen tillbaka!

Veteranturen startade förra i året Uppsala och intresset var så stort att Stromma i år fördubblat avgångarna och dessutom startat en ny Veterantur mellan Stockholm och Mariefred.

- Förra sommarens Veteranturer i Uppsala blev en succé. Vi såg att det fanns ett stort intresse att resa som i gamla tid och uppleva hur det var förr. Att åka som förr i tiden är både spännande och väcker minnen, säger Peter Henricson, Affärsområdeschef Stromma Sverige. Vi stolta och glada över att vi nu kan erbjuda turen även i sommar och med ännu fler avgångar!

Veteranturen går i två riktningar. Antingen först med M/S Enköping, som är världen äldsta passagerarfartyg i drift, till Skokloster och ankomst till Pilsbo. Därifrån veteranbuss via Linnés Hammarby upp till Fjällnora. Slutligen historiska tåget Lennakatten tillbaka in till Uppsala. Eller så går resan i motsatt riktning.

- Vi hoppas förstås att förra årets succén upprepar sig och att fler tar chansen att uppleva denna unika historiska utflykt, avslutar Peter Henricson

Premiärturen går av stapeln den 6 juli. Därefter går den varje torsdag och lördag till och med 12 augusti. Mer information om Veteranturen finns på Strommas hemsida Skokloster slott från Uppsala – båtutflykt i Mälaren (stromma.com) https://www.stromma.com/sv-se/uppsala/utflykter/uppsala-skokloster/

För ytterligare information:

Peter Henricson, Affärsområdeschef Stromma Sverige, mobil: 0708 94 76 33 peter.henricson@stromma.se