Fira midsommaren med sill, nubbe och snögubbe

Riksgränsen avslutar säsongen med skidåkning på midsommarafton

Fira midsommaren med sill, nubbe och snögubbe

I Riksgränsen avslutas säsongen med skidåkning över midsommarhelgen. Men det kommer också att finnas traditionell dans runt stången och serveras midsommarbuffé.

Riksgränsen erbjuder ett späckat schema för den som vill hinna med att tillbringa en helg i snön innan sommaren. Och det finns stora möjligheter till ett sista åk, liftarna håller öppet fram till och med söndag.

Mellan 31 maj och 19 juni tar liftarna en paus, men på själva midsommarafton öppnar de enligt gammal tradition igen. Det bjuds även på pjäxdans runt midsommarstången och midsommarbuffé. På midsommardagen håller liftarna öppet för skidåkning i midnattssolen mellan 22.00 - 00.30. Alla övriga dagar under midsommarhelgen går det naturligtvis att åka skidor på dagtid, 09.00-15.00. Söndag lunch, den 21 juni kl 12.00, stänger liftarna för säsongen.

För den som också vill göra annat än åka skidor kommer det att arrangeras luncher utomhus, after ski och kvällsaktiviteter.

Det finns ett förmånligt midsommarpaket till försäljning som inkluderar både boende, dag- och nattskidåkning samt en Riksgränsen-t-shirt, från 1620kr/person. Det kan bokas online eller per telefon.

Torbjörn Utsi, platschef Riksgränsen, 070 516 14 54, torbjorn.utsi@stromma.se

Johan Moberg, marknadschef Strömma Fjäll & Aktivitet, 070 312 75 64, johan.moberg@stromma.se

Pelle Lindberg, vd Strömma Fjäll & Aktivitet, 070 694 40 20, pelle.lindberg@stromma.se

Strömma Fjäll & Aktivitet AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och långfärdsspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. Strömma Fjäll & Aktivitet ingår i koncernen Strömma Turism och Sjöfart AB. Mer information finns på www.hemavantarnaby.nu, www.riksgransen.nu, www.stromma.se.