Stockholm 2008-11-20

Pressmeddelande från Strömma Fjäll & Aktivitet

Fler avgångar med flyg till Hemavan Tärnaby

Flyget till Hemavan Tärnaby ökar. Antalet avgångar från Stockholm kommer att bli betydligt fler. Anledningen är en ökande efterfrågan på resor till skidorten. I praktiken innebär detta att det nu finns lediga platser på avgångar till Hemavan Tärnaby som tidigare varit slutsålda, exempelvis under sportlovet.

NextJet som driver flyglinjen mellan Stockholm och Hemavan Tärnaby kommer att utöka antalet avgångar mellan Arlanda och Hemavan Tärnaby flygplats. Bakgrunden är att allt fler frågar efter flygresor till skidorten. Det innebär att från dagens åtta avgångar i veckan kommer inom kort antalet avgångar öka till elva.

-Vi är glada över NextJets utökade tidtabell. Det är särskilt viktigt att antalet flygavgångar ökar just nu, då många fler platser behövs till högsäsongsveckor. Till sportlovet, påsklovet och resten av säsongen finns nu möjligheten för fler gäster från Mellansverige att boka transport och boende, säger Pelle Lindberg, vd, Strömma Fjäll & Aktivitet.

Hemavan Tärnaby ligger ca två timmar från Arlanda. Hemavans flygplats ligger mitt i byn, direkt intill pister, boende och aktiviteter. Tärnaby ligger bara 18 km bort, en kvart med skidbussen som är gratis för alla som har ett skidpass.
Sedan den 26 oktober 2008 har NextJet hand om flygtrafiken till Hemavan.

Mer information och bokningar på www.hemavantarnaby.nu och www.nextjet.se.

För mer information kontakta:

Pelle Lindberg, vd Strömma Fjäll & Aktivitet, 070-694 40 20 pelle.lindberg@stromma.se

Magnus Ivarsson, vd NextJet, 070-374 10 95 magnus.ivarsson@nextjet.se

Strömma Fjäll & Aktivitet AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och långfärdsspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. År 2007 omsatte bolaget 112 miljoner kronor och under året tog Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen emot över 250 000 gäster. Strömma Fjäll & Aktivitet ingår i koncernen Strömma Turism och Sjöfart AB. Mer information finns på www.hemavantarnaby.nu, www.riksgransen.nu, www.stromma.se.