Freeridecamp med Xtravel i Riksgränsen

”Vi har gjort många lyckade camps genom åren, men inte tidigare satsat på att blanda både killar och tjejer på en svensk destination. Så det är riktigt roligt att nu tack vare ett så nära samarbete med Riksgränsen kunna erbjuda alla intresserade ett så bra upplägg och pris” säger Xtravels vd och grundare Eric Asmussen. ”Jag hoppas att våra nya och gamla gäster känner sig lika sugna som jag själv på att testa dessa nya freeridecamps. För fem år sedan var jag i en liknande situation och då lite nervös när vi var först ut med att lansera vågsurfingresor, och det gick ju vägen. Så jag hoppas nu även att freeridecampet i Riksgränsen är och förblir minst lika intressant för våra gäster”, avslutar Eric.

Vad är egentligen ett skidcamp? Ja det är många som pratar om olika camps men vad är det egentligen? Det är enligt Xtravel en resa där ungefär 10-20 personer, killar som tjejer, med ett gemensamt intresse som tex. skidåkning, eller surfing åker i väg för att uppleva och lära sig något nytt under ledning av duktiga instruktörer. Man åker skidor under dagarna, får tekniktips och blir filmad, äter ihop, bor ihop och på kvällarna går man igenom enskilt och i grupp om dagen och vad man kan göra för att utvecklas. Under resan är du omgiven av ett gäng på ungefär samma nivå som dig själv och vi har alltid erfarna och ödmjuka guider/instruktörer med som du lätt får hjälp av för att kunna utvecklas på bästa möjliga sätt på berget.

”Många av våra gäster har under de senaste åren efterlyst campliknande paket hos oss i Riksgränsen. När Eric på Xtravel kontaktade mig och föreslog ett camp tillsammans med våra teamåkare Christian Björk, Wille Lindberg och Per Jonsson kändes det helt rätt. Det är ett riktigt bra innehåll som är utvecklande och inspirerande för deltagare av varierande nivåer” säger Johan Moberg på Strömma.

Xtravel Freeridecamp ligger i anknytning till de nordiska mästerskapen (NM) i Riksgränsen för de som kanske vill stanna kvar och spana in tävlingarna eller kanske rent ut av vara med och tävla. Det är en härlig vårsnö så här års och atmosfären med alla duktiga skidåkare som anländer under helgen inför tävlingen är oslagbar.

Om Xtravel

Xtravel arrangerar och säljer surf-, skid-, och äventyrsresor till privatpersoner och företag som önskar en aktiv och upplevelserik semester/konferens. Resorna har fokus på äventyr, där gästerna lär sig något nytt och spännande istället för att bara ligga på stranden eller glida i nypistade backar. Denna filosofi utgör grunden i Xtravels verksamhet. Välkommen in på www.xtravel.se!

Om Riksgränsen

Riksgränsen är världens nordligaste skidort och här är fokusen på skidåkning total. Med ett fantastiskt kreativt skidberg med natursnö och varierad skidåkning lockas skidentusiaster från hela världen. Mycket, men inte allt, i Riksgränsen kretsar kring offpiståkning. Besök oss på www.riksgransen.nu