Hop-on Hop-off med Paddan

Hop-on Hop-off med Paddan

I morgon, lördag, är det premiär för Hop-on Hop-offturer med Paddanbåtarna i Göteborg. Turen kommer att gå i Göteborgs vallgrav och även en bit ut i hamninloppet. Med en 24-timmarsbiljett kan man smidigt ta sig runt till olika delar av staden och hoppa av och på när man vill.

– Konceptet Hop-on Hop-off är vida spritt över världen med båt och buss, på vissa platser i kombination. Strömma bedriver redan idag denna typ av turer i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. Att införa det även i Göteborg är en naturlig del i utvecklingen av Göteborg som turiststad, säger Peter Henricson, divisionschef på Strömma.

Ho-Ho Paddan lägger till vid Kungsbron, Lejontrappan, Lilla Bommen och Fiskekôrka. Vid Lilla Bommens torg finns attraktioner som Hjulet, Barken Viking och båtarna till Nya Älvsborgs Fästning som nu blir lätta att ta sig till med Ho-Ho båten. 24-timmarsbiljetten kan kombineras och förutom obegränsat resande under 24 timmar även ge fri entré på Liseberg och fri båtresa till Nya Älvsborgs Fästning från Lilla Bommen.

– Vi ser mycket fram emot att köra igång Ho-Ho by Paddan eftersom vi diskuterat det en längre tid och nu anser att tiden är mogen även i Göteborg, säger Fredrik Emme, produktchef för Paddan Sightseeing.

Paddanbåtarna har varje år över 100 000 besökare under en säsong som sträcker sig från början av april till mitten av oktober. Med upp till 6 båtar trafikerar Paddan Göteborgs vallgrav och hamninlopp med liveguidning på svenska, engelska och tyska. Besökarna är främst från Sverige men nästan lika många är från utlandet, främst Danmark, Norge, England och Tyskland.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Henricson, divisionschef STRÖMMA Båt & Destination
Mobil: 0708-94 76 33, E-post:
peter.henricson@stromma.se

Fredrik Emme, Platschef STRÖMMA Båt & Destination i Göteborg
Mobil: 0703-403 022, E-post:
fredrik.emme@stromma.se