Inbjudan: Presskonferens om Göta Kanals nya säsong och Göta Kanal Rock

Inbjudan: Presskonferens om Göta Kanals nya säsong och Göta Kanal Rock

Vi presenterar säsongens viktigaste nyheter och du får möjlighet att mingla med Göta Kanal Rocks artister och Björn Hellberg. Efter presskonferensen bjuder vi på buffé med tillhörande drycker från janake winegroup och några av årets artister från Göta Kanal Rock framför smakprov från sommarens turné.

Tid: Torsdagen den 3 maj klockan 16.00.
Plats: Ombord Strömmabåten Waxholm III vid Nybrokajen.

Årets Göta Kanal Rock pågår 14 – 18 augusti i Motala, Karlsborg, Sjötorp, Lidköping och slutligen Trollhättan. I år deltar Brolle, Anne-Lie Rydé, Nanne Grönvall, Idde Schultz, Uno Svenningsson och Göta Kanal Rocks egen legend – Sulo, som gör sin tredje säsong på kanalen.

Vi på Göta kanal-rederiet kommer att berätta mer om 100-åringen M/S Wilhelm Tham och om vårt största ombyggnadsprojekt någonsin som sker ombord på M/S Diana där huvuddäck och matsal/salong byggs om enligt samma stilfulla manér som de övriga Göta Kanalbåtarna, det vill säga i en tidstypisk anda från tidigt 1900-tal.

Författaren och TV domaren från På Spåret – Björn Hellberg berättar om sitt förhållande till Göta Kanal och om sin nya bok. Björn kommer tillsammans med sin fru Inger att åka med på några av våra kryssningar i sommar.

Du som kommer på presskonferensen får dessutom ett alldeles eget exemplar av den nya boken ”Göta Kanal – Den vidunderliga resan”, en fantastisk bilderbok som ges ut av Kabusa förlag och som kommer att presenteras av författaren själv Anders Hilmersson.

Anmälan
Vi vill ha besked om ni kommer senast måndagen den 30 april till hakan.gullberg@stromma.se eller  maria@gotakanalrock.se.

För mer information:
Rederichef Håkan Gullberg 0708-94 76 43 eller hakan.gullberg@stromma.se.
Göta Kanal Rock Maria 0709-640 480 eller maria@gotakanalrock.se.

Välkomna!