Stockholm 2009-03-31

Ny marknadschef till Strömma Fjäll & Aktivitet

Johan Moberg heter den nya marknadschefen för Strömma Fjäll & Aktivitet. Han har tidigare bland annat arbetat för Skistar med reklam och varumärkesstrategier. Johan är dessutom skid- och snowboardlärare.

Johan Moberg är 35 år och diplomerad marknadsekonom från IHM. Han började sin bana 1995 i fjällen och inom turismen som skid- och snowboardlärare i Tandådalen och reseledare på Fritidsresor. Han tog internationell skidlärarexamen 1998 och var under tre år, fram till 2001 ansvarig för skidskolan i Hundfjället.

Som bland annat marknadsansvarig för Sälen och senare reklamchef för Skistars alla orter, har Johan drivit varumärkesstrategier, reklamkampanjer på internet och i traditionella medier på skandinaviska marknaden. Han startade och byggde upp Skistars inhouseavdelning på 8 personer.

Johan kommer nu närmast från reklambyrån "nkel" där han jobbat som projektledare med kunder som Friluftsfrämjandet, Primus, Polar Puls, Burger King och Exotic Snacks. Johan börjar sin tjänst på Strömma Fjäll & Aktivitet den 24 mars.

- Bakgrunden är den rådande konjunktursituationen och hårdnande konkurrensen om skidåkargäster. Vi har därför beslutat oss för att förstärka vår marknadsförning och försäljning genom att anställa en marknadschef. Johan Moberg kommer att passa utmärkt för jobbet. Det säger Pelle Lindberg, vd för Strömma Fjäll & Aktivitet.

För mer information kontakta

Pelle Lindberg, vd Strömma Fjäll & Aktivitet, 070-694 40 20, pelle.lindberg@stromma.se

Strömma Fjäll & Aktivitet AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och långfärdsspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. År 2007 omsatte bolaget 112 miljoner kronor och under året tog Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen emot 200 000 gäster. Strömma Fjäll & Aktivitet ingår i koncernen Strömma Turism & Sjöfart AB. Mer information finns på www.riksgransen.nu, www.hemavantarnaby.nu, www.stromma.se.