Ny vd till Strömma Buss

2009-03-05

Ny vd till Strömma Buss

Strömma Buss AB byter vd i och med tidigare vd Pelle Ericsons pension.

Efter närmare 30 år som vd för Interbus AB (nuvarande Strömma Buss AB) går Pelle Ericson i pension i juni. Han efterträds då av bolagets vice vd, Johan Ekman.

Johan Ekman har under hela sin karriär varit bussbranschen trogen. Johan är en stor bussentusiast och har gedigen erfarenhet av såväl beställningstrafik som den verksamhet som bedrivs inom turism under varumärkena City Sightseeing och Open Top Tours.

Pelle kommer att, på deltid, stanna kvar inom företaget för att fortsatt hjälpa till med sina kunskaper inom bland annat kundsidan.

Strömma Buss AB ingår i Strömma-koncernen. I verksamheten ingår varumärkena Interbus, Ekman Buss Flexibussitet, City Sightseeing, Open Top Tours, Fjällexpressen och Rundan Sightseeing.

Strömma Buss har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Stockholm finns 55 turistbussar i olika storlekar och utförande. I Göteborg 20 och i Malmö 4. Strömma Buss utför allt ifrån en innerstadstransfer till långresor ut i Europa.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Johan Ekman, vice vd Strömma Buss

Tel: 0705-90 65 35, e-post: johan.ekman@stromma.se

Jan Larsén, vd Strömma Turism & Sjöfart

Tel: 0708-94 76 34, e-post: jan.larsen@stromma.se

Varumärken som ingår i Strömmakoncernen är: Cinderellabåtarna, City Sightseeing, Copenhagen & Malmö à la carte, Destination Stockholm, Ekman Buss Flexibussitet, EkmanResor, Fjällexpressen, F.O-Resor, Göta Kanal, Hemavan Tärnaby, Interbus, Lindholm Cruise Service, Lindholm Shipping, Nya Älvsborgs Fästning, Open Top Tours, Paddan Sightseeing, Riksgränsen, Rundan,, Stockholm Sightseeing, Strömma Kanalbolaget, Svensson Shipping och Vaxholms Kastell.