Nya Älvsborgs Fästning lanserar ny hemsida lagom till julbordspremiären

Nya Älvsborgs Fästning lanserar ny hemsida lagom till julbordspremiären

I samband med premiären av årets julbord lanserar Nya Älvsborgs Fästning sin nya hemsida. Sajten är anpassad till Strömma Turism & Sjöfart AB:s övriga webbplattform och förhoppningen är att, på ett tydligare sätt, förmedla verksamheten ute på fästningen till såväl privat- som företagskunder.

Syftet med den nya sidan är att på ett enklare och mer lättöverskådligt sätt kommunicera vad som sker ute på fästningen, ett av Göteborgs mest populära utflyktsmål. Sidan är även byggd för att matcha Strömma Turism & Sjöfart AB:s webbprofil.

- Med den nya plattformen hoppas vi tydligare kommunicera vad som händer på fästningen och även varför man ska besöka den. Det är ett trevligt utflyktsmål för privatpersoner men här finns också fantastiska möjligheter till storslagna företagsfester och annorlunda konferenser, säger Johan Engström, marknadsansvarig för Göteborgsdivisionen inom Strömma Turism & Sjöfart AB.

- Vi hoppas att så många som möjligt tar sig en titt på vår nya sajt och passar på att besöka oss under vinterhalvåret när julbordet står uppdukat. Det känns extra roligt att lansera den nya sajten lagom till julbordspremiären som var i torsdags, säger Stellan Nyberg, produktchef för Nya Älvsborgs Fästning.

Den nya sidan finns på: www.alvsborgsfastning.se

För mer information kontakta:

Johan Engström, Marknadsansvarig, Strömma Turism& Sjöfart AB Göteborg, 031-60 96 64

Johan.Engstrom@stromma.se

Stellan Nyberg, Produktchef Nya Älvsborgs Fästning, 070-340 30 15

Stellan.Nyberg@stromma.se

Strömma Göteborg omfattar Göta Kanal rederiet, Börjessons restaurang och utflyktsbåtar, Paddan sightseeing, Open top tour, Nya Älvsborgs Fästning.

Verksamheten omfattar driften av båtar, anläggningar, evenemang utomhus och inomhus. År 2007 omsatte Göteborgsdivisionen 66 miljoner kronor och under året tog vi emot över 237 000 gäster. Strömma Göteborg ingår i koncernen Strömma Turism och Sjöfart AB. Mer information finns på www.alvsborgsfastning.se, www.stromma.se