Premiär för Afternoon Tea-kryssning med Strömma Kanalbolaget

Premiär för Afternoon Tea-kryssning med Strömma Kanalbolaget

Den 17 april är det premiär för Afternoon tea ombord på skärgårdsfartyget M/S Gustafsberg VII. Här bjuder krögare Malin Söderström på Afternoon tea toppad med egna favoriter. Fartyget, som är byggt 1912, är med sina tidstypiska och ombonade salonger som gjord för en te-kryssning. Kryssningen avgår från Nybroviken varje söndag kl 13:30, 17 april till 29 maj samt 4 september till 6 november.

Den natursköna kryssningen går längs Stockholms kajer och genom Skurusundet som kantas av vackra villor belägna på branta klippor. Varje söndag lägger båten, under slutet av färdvägen, till vid ett utvalt museum för de som vill avsluta eftermiddagen med ett museibesök.

-Idag erbjuder Strömma uppskattade brunch-, lunch- och middagskryssningar ombord på klassiska skärgårdsbåtar och nu kompletterar vi vårt utbud med en eftermiddagskryssning, säger Peter Henricson, Affärsområdeschef Strömma Sverige. Fartygets krögare Malin Söderström har komponerat en afternoon tea-meny som känns helt rätt för både båten och den helhetsupplevelse vi vill förmedla.

I tekryssningen ingår ett glas mousserande vin serverad till små landgångar: På buffébordet dukas bryggt te, scones, marmelader, färskost, smör, ost, mjuk kaka och småbröd upp.

Tekryssningens längd är 2 timmar. Efter ca 1,5 timme ges gästerna möjlighet att avsluta kryssningen och gå iland för ett museibesök. Båten kommer att stanna till vid olika museer under säsongen och dessa är noggrant utvalda efter vilka utställningar som ges. Vårens program är: Kungliga slottet med utställningen ”I tiden – Kungliga klockor under 400 år” (17 och 24 april), Fotografiska med utställningen ”Walter Collection” (1, 8 och 15 maj) samt Millesgården med utställningen ”Josef Frank – Möbler-Mönster-Måleri” (22 och 29 maj). Höstens program är inte helt fastställt vid denna tidpunkt.

-När vi adderar högintressant kultur hos utvalda aktörer, till en vacker färd och en välkomponerad meny erbjuder vi en helt unik upplevelse. Men idén att kombinera natur, kultur och mat är inget nytt för oss, fortsätter Peter Henricson, den ligger helt i linje med Strömmas ambitioner med varumärket Strömma Kanalbolaget.

För mer information kontakta

Peter Henricson, Affärsområdeschef Strömma Sverige, 0708-94 76 33, peter.henricson@stromma.se

Cecilia Sandberg, Marknadschef Strömma Sverige, 0708-94 76 63, cecilia.sandberg@stromma.se eller besök stromma.se

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Nordens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt storstadsaktiviteter. Vi skapar upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Bergen, Stavanger, Geiranger, Ålesund, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Card, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Nya Älvsborgs Fästning, Panorama Sightseeing, Vaxholms Kastell och Open Top Tours. Läs mer på www.stromma.se

Ta del av nyheter, tips och erbjudanden från Strömma genom vår sida på Facebook eller följ oss på Instagram!