Rekordstort intresse för skidåkning i Hemavan Tärnaby

Aldrig tidigare har intresset för skidåkning varit större i Hemavan Tärnaby. När säsongen fram till mars summeras har skidorterna Hemavan och Tärnaby aldrig haft fler skidåkare. Ett starkare kunderbjudande och ökat inhemskt resande har resulterat i den bästa skidpassförsäljningen någonsin.

Den tidiga öppningen som visade sig vara svenskt rekord, en bra vinter över hela landet samt att inhemska resandet ökat i eftersvallet av finanskrisen är yttre faktorer som inverkat positivt.

- “Trots att januari bjöd på kraftig kyla gör vi ändå den bästa säsongen någonsin och jag känner mig säker på att vi börjar se resultatet av vårt jobb med att förbättra gästens upplevelse hos oss” säger Thomas Ringbrant, platschef i Hemavan Tärnaby.

Förbättrad kringservice, ökad tillgång på prisvärda paketresor och frysta priser på bla skidpass är fler åtgärder som ökat efterfrågan framför allt på internet där försäljningen ökat med 60%.

- “Vi ser att ansträngningarna för att göra skidsemestern enklare och mer prisvärd tilltalar våra gäster och nu fortsätter vi det arbetet inför nästa säsong. Men först återstår april månad som jag personligen tycker är den bästa månaden i fjällen.” säger Pelle Lindberg, VD på Strömma Fjäll.

Både Hemavan och Tärnaby har bra snöläge och erbjuder fina skidförhållanden. Säsongen avslutas med bla stort valborgsfirande, flera skidtävlingar öppna för alla, fackeltåg, skidtest och mycket mer. Komplett program för april, valborg samt paketresor finns på www.hemavantarnaby.nu.

För mer information kontakta:
Thomas Ringbrant, platschef i Hemavan Tärnaby, 070 392 36 62, thomas.ringbrant@stromma.se
Pelle Lindberg, vd Strömma Fjäll & Aktivitet, 070 694 40 20, pelle.lindberg@stromma.se

Strömma Fjäll & Aktivitet AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen.Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och långfärdsspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. År 2009 omsatte bolaget 93 miljoner kronor och under året tog Hemavan, Tärnaby och Riksgränsen emot 250 000 gäster. Strömma Fjäll & Aktivitet ingår i koncernen Strömma Turism och Sjöfart AB. Mer information finns på www.hemavantarnaby.nu,  www.riksgransen.nu,  www.stromma.se.