Rödgröna alliansen möter skärgårdstrafikens problem med tystnad!

Rödgröna alliansen möter skärgårdstrafikens problem med tystnad!

2,5 månad har passerat sedan kampanjen Rädda Cinderella startade och 50 trafikdagar återstår på denna säsong som kan bli den sista för Cinderellabåtarna.

Ett stort antal artiklar i dagspressen har uppmärksammat kampanjen, DN:s ledarsida har skrivit om problemen och flera av de stora TV kanalerna har haft nyhetsbevakning på konkurrensproblematiken. Snart har 650 personer, tillsammans med Strömma, uppmanat landstingets ledande politiker att få besked om, för skärgårdstrafiken, angelägna frågor.

Kristdemokraterna, Centerpartiet och Moderaterna har svarat och ställer upp för att förbättra livsrummet för de privata företagen i Stockholms skärgårdstrafik. Detta besked tas tacksamt emot med en förhoppning om fortsatt alliansstyre och ett genomförande av de offensiva idéerna. Men var är svaret från Folkpartiet, Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Västerpartiet.

- Vi är förvånade att vi som företag och våra engagerade resenärer (också som väljare) inte får ett svar, säger Jan Larsén Vd Strömma Turism & Sjöfart.

- Är frågan svår att besvara? Saknar ni en klar handlingslinje? Eller är det ett tecken på nonchalans mot oss som hårt arbetade företag och nonchalans mot de behov som finns för en levande skärgård fortsätter Jan Larsén.

De uteblivna svaren från övriga partier kan tolkas som att man är nöjd med skenande subventioner och att det är Landstinget genom Waxholmsbolaget som ensamt skall stå för all trafik i skärgården. Privata initiativ skall med subventioner hindras att utveckla skärgården.

Cinderellabåtarna efterlyser besked före valdagen på söndag.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jan Larsén, vd Strömma Turism & Sjöfart
Tel: 0708-94 76 34, e-post: jan.larsen@stromma.se

Peter Henricson, Divisionschef Strömma Båt & Destination,
Tel: 0708-947 633 e-post: peter.henricson@stromma.se

Se kampanjen på: www.raddacinderella.nu

Varumärken som ingår i Strömmakoncernen är: Cinderellabåtarna, City Sightseeing, Copenhagen & Malmö à la carte, Destination Stockholm, Ekman Buss Flexibussitet, EkmanResor, Fjällexpressen, F.O-Resor, Göta Kanal, Hemavan Tärnaby, Interbus, Lindholm Cruise Service, Lindholm Shipping, Nya Älvsborgs Fästning, Open Top Tours, Paddan Sightseeing, Riksgränsen, Rundan, Stockholm Sightseeing, Strömma Kanalbolaget, Svensson Shipping och Vaxholms Kastell.