Royal Love – fira på plats i Stockholm, men se till att du har någonstans att bo

Den 19 juni gifter sig Kronprinsessan Victoria med Herr Daniel Westling i Storkyrkan i Stockholm. Intresset för Kronprinsessparets bröllop är självklart oerhört stort och som stockholmsambassadörer vill Destination Stockholm att så många besökare som möjligt kan vistas i Stockholm under bröllopet och få en glimt av Kronprinsessparet Victoria och Daniel.

Stora delar av Stockholm kommer att präglas av bröllopsyran. Festligheter och kulturella evenemang kommer att äga rum runt om i de centrala delarna av Stockholm, helt gratis för allmänheten att delta i. Dessa festligheter kommer att invigas i samband med det årliga nationaldagsfirandet den 6 juni och pågår under två veckor.

– Det stora intresset har gjort att det kommer bli svårt att hitta prisvärda hotellrum under bröllopshelgen. Vi samarbetar med många välkända hotell och har i dagarna släppt våra bröllopspaket ”Royal Love Stockholm”, perfekt för alla som planerar en weekend i Stockholm i anslutning till bröllopet. Alla paket innehåller boende och vårt aktivitetskort ”à la Carte”. Beroende på vilket hotell man väljer innehåller paketen även champagne, lyxiga chokladpaket och middag, berättar Peter Ståhl, vd för Destination Stockholm.

– När man bokar sitt boende genom oss på www.destination-stockholm.com kan man vara säker på att det är en bra affär. Utöver boendet får man nämligen även obegränsade fria resor med SL:s bussar, tunnelbanor och lokaltåg i hela Stockholms län, 6 fria sightseeingturer med båt, buss och en guidad promenad, fri entré till 65 museer och attraktioner samt en 180-sidig guidebok, allt för en perfekt Stockholmsvistelse, avslutar Peter.

För mer information vänligen kontakta:
Peter Ståhl, vd, Destination Stockholm AB
Tel: 08- 5280 1930
E-post: peter.stahl@destination-stockholm.com

Destination Stockholm ingår i koncernen Strömma Turism & Sjöfart AB. Destination Stockholm producerar och säljer produkterna Stockholm à la Carte och Copenhagen & Malmö à la Carte - paket bestående av hotellövernattning, frukost och aktivitetskort. I kortet ingår mängder av aktiviteter, museer, sightseeingturer och i Stockholm även SL-kort. År 2009 omsatte bolaget 48 miljoner och hade 107 000 gästnätter