Skärgårdskryssa till Göteborgs pärla Marstrand

Skärgårdskryssa till Göteborgs pärla Marstrand

Strömma Turism & Sjöfart utökar sitt utbud med en kryssning genom Göteborgs skärgård till sommarpärlan Marstrand med det anrika fartyget M/S S:t Erik.

Sommarsäsongens stora nyhet i Göteborg är en skärgårdskryssning till Marstrand med det anrika fartyget M/S S:t Erik som byggdes 1881. Kryssningen startar vid Lilla Bommen i centrala Göteborg och passerar därefter flera vackra skärgårdsöar på väg mot sommarparadiset Marstrand. Under hemfärden bjuds gästerna på en härlig västkustbuffé med havets delikatesser medan solen går ner utanför fönstret.

-   Vi tror starkt på den här kryssningen. Göteborg har en av världens vackraste skärgårdar och vi tror att denna kryssning ger stadens invånare och besökare ett bekvämt och enkelt sätt att uppleva västkusen och dess skärgårdsmiljö, säger Fredrik Emme som är platschef för Göteborg på Strömma Turism & Sjöfart.

Kryssningens fokus är en skärgårdsupplevelse med god mat och dryck samt en guidning om den vackra miljö, vatten och byggnader som passeras under turen. Under det 1,5 timmars långa stoppet i Marstrand finns möjlighet att besöka de många krogar och butiker som ligger på ön eller bara njuta av de vackra omgivningarna.

-   Göteborg är en kuststad, men det finns idag inget bra och enkelt sätt att uppleva dess fantastiska skärgård. Det vill vi ändra på, säger Fredrik Emme.

Skärgårdskryssningen till Marstrand går under perioden 10 juli till 9 augusti och kostar 795 kr för vuxna. Då ingår båtresa med guidning, fikabuffé, västkustbuffé och ö-stopp på pittoreska Källö Knippla och Marstrand.

Fredrik Emme, Platschef på Strömma Göteborg, tel 0703-40 30 22
Peter Henricson, Affärsområdeschef Strömma Sverige, tel 0708-95 76 33